با حضور ماموستا دکترعابد نقیبی نشست تخصصی«اولوالامر از نگاه اهل سنت

نشست تخصصی «اولوالامر از نگاه اهل سنت» برگزار شد

         
  نشست تخصصی«اولوالامر از نگاه اهل سنت» با حضور جمعی از محققان، پژوهشگران و اساتید حوزه و دانشگاه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.    
         


ماموستا دکتر عابد نقیبی؛ رئیس مرکز اسلامی سقز نیز در ادامه این نشست تخصصی عنوان کرد: امامت یک امر معنوی و انتصابی است و از طرف خداوند و رسول مکرم اسلام(ص) انتخاب می شود و کمتر کسی به این مقام رفیع می رسد.
وی با اشاره به واقعه غدیر خم و انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان امام و رهبر گفت: پیامبر بزرگ اسلام(ص) در آخرین حج خود در حضور حجاج اعلام کردند که حضرت علی(ع) ولی شماست همان گونه که من ولی شما هستم. این واقعه از مشترکات شیعه و سنی است.
دکتر نقیبی به آیه تطهیر و حدیث کسا و اهمیت این آیات و احادیث اشاره و عنوان کرد:  اصل واقعه در حدیث کساء و نزول آیه تطهیر، بنا بر اتفاق شیعه و سنى، امرى قطعى و روشن است و جاى هیچ شک و شبهه ‏اى در آن وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه ماجرای کساء که در منابع حدیثی آمده، از لحاظ اثبات امامت و ولایت و اثبات عصمت، حایز اهمیت است، افزود: هم اهل تسنن و هم  شیعیان این احادیث را قبول دارند. پیامبر(ص) در حدیث کسا می فرمایند: خدایا اهل بیت(ع) من را از پلیدی ها و ناپاکی ها دور کن.
رئیس مرکز اسلامی سقز، گفت: سوره حجرات اشاره به اولوالامر دارد. اگر امت اسلامی امیر نداشته باشد اختلاف ایجاد می شود. به لطف خداوند متعال، امروز در کشوری زندگی می کنیم که شخصی  همانند مقام معظم رهبری، که عالم و آگاه به مسائل است رهبری ما را بر عهده دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1395برچسب:نشست علمی ماموستا دکتر عابد نقیبی در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی مشهد مقدس, | 9:37 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=